Aktualności / Warsztaty WYSOWA 2015

15.09.2015

Warsztaty WYSOWA 2015

W końcu doczekaliśmy się. 4 września chór „Jutrzenka” wyjechał
na coroczne warsztaty. W tym roku wyjechaliśmy do otoczonej malowniczymi górami i lasami Beskidu Niskiego Wysowej Zdrój.
Choć przyjazd przewidziany był na czas rozpoczęcia meczu
Polska-Niemcy, który w tym dniu się odbywał, nie obyło się bez korków, które znacznie opóźniły nasz przyjazd. Wesoła atmosfera panująca
w autobusie z pewnością zrekompensowała tę stratę nawet najbardziej zagorzałym kibicom. Kierowca pan Mirosław szczęśliwie
i bezpiecznie dowiózł nas do celu. W pensjonacie „Cztery Pory Roku” czekała na nas właścicielka z pyszną kolacją,  po której  śpiew
przy dźwiękach gitary towarzyszył nam do późnych godzin wieczornych.
W sobotę do południa zaplanowano zwiedzanie okolicy.
Tereny wokół Uścia Gorlickiego wyróżniają się szczególną urodą
i malowniczością. Najwięcej radości znajdą tutaj osoby poszukujące wypoczynku w spokojnej, oddalonej od zgiełku cywilizacyjnego. Wędrówki szlakiem zabytkowych cerkwi i cmentarzy
z I wojny światowej, kontakt z dziką przyrodą mogą stać się niezapomnianym przeżyciem, zwłaszcza gdy oprowadza nas po nich przewodnik beskidzki pani Maria - wielka piewczyni okolicy.
Po południu na zaproszenie władz gminy Uście Gorlickie wzięliśmy udział w dożynkach w sołectwie Gładyszów. Chór ubrany w śląskie stroje  ubarwił dożynkowy orszak, który po krótkim nabożeństwie udał się do budynku Ochotniczej Straży Pożarnej, gdzie w Sali Kominkowej po części oficjalnej wystąpił z koncertem śląskich pieśni ludowych.
Wieczorem pensjonat  „Cztery Pory Roku” zamienił się kraj starożytnych bogów i herosów, w miejsce narodzin demokracji, poezji, filozofii,
krainę pełną słońca, uroku, ciepłego morza i niekończących się plaż.
Wieczór Grecki – wspaniała atmosfera w greckim stylu przy rytmach
Greka Zorby zachwyciła wszystkich uczestników i zachęcała do wspólnej zabawy.
W niedzielę uczestniczyliśmy czynnie we Mszy Świętej w Kościele Zdrojowym w Wysowej Zdrój. Zaśpiewaliśmy pieśni religijne
przed, w trakcie i po nabożeństwie, w którym uczestniczyło wielu kuracjuszy
z pobliskich sanatoriów. Po południu udaliśmy się w drogę powrotną do Nakła Śląskiego.
Dni spędzone wspólnie w Wysowej Zdrój upłynęły bardzo szybko. Do domu wróciliśmy z bagażem wrażeń i miłych wspomnień. Dziękujemy wszystkich uczestnikom za wspólnie spędzony czas!